Avui us presento com ho organitzem a la meva escola.
A partir de descobrir i visitar molt sovint la magnífica xarxa social Pinterest vaig anar recopilant diferents idees i vaig proposar a les meves companyes preparar activitats de motricitat fina i organitzar-les de manera que oferissin facilitat, comoditat i varietat tant als petits com a les mestres. Després de donar-hi unes quantes voltes vam decidir posar-les dins d'un moble amb prestatgeries que s'organitzen per tipus d'activitat. El material necessari per cada activitat es posa dins d'una safata que porta un rètol amb fotografia i nom de l'activitat. El curs passat eram a P3 i els nostres petits van començar a gaudir d'aquest material a partir del 2n trimestre.
Quan utilitzem aquest material posem en marxa una organització un tant particular.
- La mestra col.loca una safata al lloc de cadascun dels petits i comencem tots alhora.
- Posem música de relaxació de fons.
- Quan s'acaba de realitzar l'activitat són els infants els que es mouen per canviar d'activitat, és a dir, es canvien de lloc.
- El material l'han de deixar tal i com l'han trobat (sempre que sigui necessari), per exemple si l'activitat és de classificar botons segons la mida, quan acaben han de deixar els botons com els han trobat. D'aquesta manera aconseguim d'una banda que aprenguin a recollir i deixar el material endreçat, i d'altre banda que la sessió es desenvolupi amb certa continuïtat.
Aquest curs ja fem P4 i els petits ja li han posat nom, quan veuen que entro amb l'armari (té rodetes per poder portar-lo d'una classe a l'altre) diuen que anem a jugar als "Jocs tranquils".
Aquí us deixo un tastet d'imatges del material i dels petits fent les activitats.
Muchas gracias por compartir tantas ideas, aprovecharé muchas de ellas, Un saludo
ResponEliminaSón ideas muy sencilla y también al alcance de las famílias para que los peques puedan practicar en casa.
EliminaGracias por tus comentarios.
Besos
Hola Anna. Jo també faig això de que els nens es canviin de lloc, perquè la meva classe és petita i no tinc lloc per racons.
ResponEliminaA mi em funciona també molt bé per a fer els " jocs tranquils" com tu li dius.... jo ho vaig batejar amb "un dos tres....canvi" jejeje. Tots passen per totes les taules i no cal tenir 27 coses iguals.
Un besito guapa. Una entrada genial i profitosa!!
Doncs si Mireia, a l'escola tenir els materials organitzats d'aquesta manera ens permet tenir més varietat doncs tenim 3 línies i programem les activitats de material compartit en diferents dies o franges horàries.
EliminaGràcies pel comentari i bon cap de setmana.
Tonets
Muy buenas ideas, Anna. Me gusta la forma de organizar todo el material. Un beso.
ResponEliminaLa verdad es que es muy pràctico y al ser una escuela de tres líneas tambiés nos permite ahorrar en material.
EliminaBesos
Anna,
ResponEliminagràcies per anomenar i enllaçar a Fer de Mestres.
Entenc molt bé que aprofiteu el material, no he entès el fet de canviar de taula a la mateixa sessió dels "jocs tranquils"; ja que no tots els infants tenen el mateix ritme de treball. Els més ràpids poden repetir l'activitat mentre no han de canviar però com ho feu amb els més lents?
Petonets
Carme
Sens dubte que tenim en compte els infants amb un ritme més lent però en cap cas es senten pressionats per acabar.
EliminaIntentaré aclarir-te els dubtes:
- Les nostres aules són de dimensions força respectables per tant en aquestes sessions sempre afegim una taula que representa disposar de 2 llocs més.
- La majoria d'activitats són de durada més aviat curta i això permet força fluctuació de canvis.
- Els nostres grups de P4 són de 20 alumnes però sovint tenim l'absència d'un o altre que sumat als 2 llocs que afegim fa que hi hagi suficients activitats perquè els petits amb més dificultats puguin treballar al seu ritme.
Aquesta organització proporciona als petits la possibilitat de fer vàries activitats durant la sessió, han après ha treballar de manera molt relaxada i al mateix temps amb molta atenció. La veritat és que a ells els hi encanta i les valoracions fins ara són molt positives.
Tonets
Anna, me apunta unas cuantas, es super, gracias, guapa.
ResponEliminaGacias a ti por dejar tu comentario.
EliminaBesos
Moltissimes gràcies per compartir un material tan bo.
ResponEliminaM'ha donat moltes idees per a ficar en practica.
Tant sols m'he limitat a preparar el material després de trobar la majoria de les activitats en els blocs que hi ha per la xarxa, penso que el mèrit és una mica de cadascun de nosaltres que anem compartint les nostres idees.
EliminaTonets i gràcies per les teves paraules.
Quin grapat de bones idees, Anna!
ResponEliminaAquest any jo també estic fent activitats similars a aquestes i segur que en trec alguna idea més amb aquest recull que ens has fet!
Moltes gràcies!
Fins aviat! ;)
La majoria són fruit de la xarxa i del munt de coses que es poden trobar navegant per aquest fantàstic mon de la blogosfera. Espero que la teva experiència amb aquest tipus d'activitats sigui tant positiva com la nostra.
EliminaUna abraçada
Me apunto ideas. Gracias por compartir. Un saludo
ResponEliminaEs un placer compartir ideas y recursos, y satisface muchísimo saber que seran de ayuda. Gracias por dejar el comentario.
EliminaUn abrazo
UAU!!! m'emcantaria poder treballar així!, a la nostra escola encara hi ha mestres que són " de la vieja escuela" i costa molt! he proposat mil vegades fer tallers intercicle i ho troben massa complicat.... aix.. a veure si l'any vinent em toca alguna altra escola! jaja petons!!
ResponEliminaMoltes gràcies per a publicar aquest material. Intentaré poc a poc anar posant-ho en pràctica.
ResponEliminaJa veuràs com els encanta aquests tipus d'activitats. Gràcies per deixar el comentari.
EliminaUna abraçada
Anna moltes gràcies per la idea, ens ha encantat i la volem aplicar a P4! Estem recopilant tot el material necessari però no trobem enlloc les pinces de plàstic, ens podries dir on les vau comprar siusplau? MOLTÍSSIMES GRÀCIES PER COMPARTIR!
ResponEliminaHola Ana,
EliminaMe'n alegro molt que us hagi agradat la idea i que us animeu a posar-ho en pràctica. Pel que fa a les pinces de plàstic no les podreu comprar, a l'escola ens porten capses de llaminadures buides d'una botiga que tenim a prop i algunes d'aquestes capses porten aquestes pinces. D'altre banda val a dir que són unes pinces bastant febles i es trenquen amb facilitat. Les hem substituït per pinces de metall (de l'estil de les de agafar glaçons) que hem comprat al basar xinès que tenim al poble perquè són força econòmiques (0'75 €) i van molt bé perquè els petits les manipulin.
Moltíssimes gràcies per deixar el comentari i espero que m'expliqueu que tal us va l'experiència.
Una abraçada
Hola Anna, acabo de llegar aquí gracias al blog de Marta, me he de decirte ( a parte de que ya tengo tele por no haber conocido el blog antes, y que estos días estaré por aquí echando un vistacito) que me ha encantado la idea!!! Hay miles de ideas geniales muy sencillas y tranquilas por ahí y esta es una manera estupenda de aplicarlas al aula!! Genial genial.
ResponEliminaUn abrazo y si ves otro comentario mío en alguna entrada de hace años no te asustes jaja.
Laura (http://lauraysuaula.blogspot.co.uk)
Hola,me encanta la idea, no consigo ver las fotos,me podrías decir que ejercicos haceis de cada tipo o algún ejemplo porfi, muchas gracias y enhorabuena.
ResponElimina