1 de febrer de 2014

DESCOBRIM EL PRISMA

"La geometria és l'anàlisi lògica de la intuïció de l'espai" (Freudehthal)

"La geometria és l'eina mental que ens fa possible comprendre i dominar l'espai que ens envolta", (Carme Aymerich, "Geometria" assessorament)




A l'escola treballem la geometria tenint en compte aquestes reflexions, a P3 descobrim els cossos geomètrics de  l'esfera i el cilindre i a P4 el prisma.

COM TREBALLEM EL PRISMA
Comencem a l'aula de Psico experimentant amb les capses que han portat els petits i el material propi de l'aula.















La següent sessió la fem a la classe a partir de la conversa sobre la experimentació de l'aula de Psico. Recordem l'esfera i el cilindre, les seves característiques i propietats així com el vocabulari corresponent (cara corba, cara plana, rodolen, no rodolen, ...) i fem la presentació del nou cos geomètric: el prisma i del nou vocabulari (cara plana, arestes i vèrtex). Tornarem a manipular i experimentar amb diferents objectes en forma de prisma.














Comprovem amb les rampes els diferents comportaments dels prismes, esferes i cilindres.






Classifiquem




I d'altres activitats com el joc de la capsa fosca, buscar objectes que tinguin forma de prisma, cilindre o esfera al pati, a la classe, ...

Hem acabat  amb una activitat plàstica de treball cooperatiu dels 3 grups de P4 combinant geometria i colors d'hivern . La idea va sorgir d'un fantàstic bloc  Les cahiers de Joséphine, un excel·lent bloc d'on es podem obtenir idees genials.

L'hem titulat "Un poble a l'hivern" que hem construït folrant capses i elaborant diferents complements, l'experiència ha estat molt i molt gratificant pels petits i ...








 el resultat pensem que és extraordinari.


















Finalment aprofito per compartir  recursos molt interessants sobre com treballar les matemàtiques, espero que us siguin útils.

  • Conferència d'Àngel Alsina


  • Recursos per treballar les matemàtiques dels 3 als 8 anys
   

Clica la imatge


18 comentaris:

  1. Un treball excel·lent!
    Els últims anys a l'escola van ser de l'assessorament matemàtic amb la Carme Aymerich i aquestes activitats vivencials i d'experimentació eren el "pal de paller" per ensenyar i aprendre.
    M'ha encantat l'edifici on tota la colla de nens i nenes treuen el cap per les finestres. Genial!
    Bon cap de setmana!
    Carme

    ResponElimina
    Respostes
    1. Treballar amb els petits d'aquesta manera és vibrant i molt satisfactori per molts motius. Em considero afortunada de poder observar i escoltar les seves vivències, reflexions, hipòtesis, deduccions, ...
      Hem afegit algun edifici del nostre entorn procurant apropar-nos a com és en realitat, almenys ho hem intentat, jejeje
      Tonets

      Elimina
  2. Una gran y completísima entrada, Anna. Me encanta como habéis trabajado el tema. Es alucinante. un beso.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Partir de la manipulación y de la experiemntación garantiza a los peques un aprendizaje significativo i vivencial, importantísimo en todas las àreas però imprescindible en matemàticas. Gracias por tus palabras.
      Un beso

      Elimina
  3. os ha quedado fantástico, Anna, un gran trabajo y un espacioso lugar para poder trabajarlo, qué suerte!!!! una idea genial. muchos besos y gracias por tus ideas tan creativas.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hay que reconocer que somos afortunados de poder contar con un espacio tan amplio. Desde hace 4 ó 5 años trabajamos la Psicomotricidad con la práctica Acouturier i decidimos unificar dos clases y así contar con un espacio que permitiera una mejor organización.
      Mil gracias por tus palabras
      Besos

      Elimina
  4. Genial Anna . Un treball molt i molt complert amb un resultat espectacular.
    Molt bona feina.
    Petonets

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ha estat una experiència genial tant pels petits com per les mestres, ha valgut molt la pena. Gràcies pel comentari
      Tonets

      Elimina
  5. Me encanta el precioso pueblo invernal que os ha quedado. Es muy interesante trabajar la geometría en estas edades pues aporta muchas posibilidades. Mis peques se quedaron en el cilindro, me apunto tus actividades para el prisma. Gracias por compartir.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Seguro que si lo llevais a la pràctica tendreis excelentes resultados y a tus peques les encantarà. Gracias por el comentario.
      Un abrazo

      Elimina
  6. Una entrada muy completa. Me encanta cómo habéis trabajado y cómo nos lo habéis contado.
    Muchas gracias.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias a ti por el comentario.
      Un abrazo

      Elimina
  7. Anna,

    Aquesta vegada us heu lluït !!

    M'encanta l'article, tota la feina i , especialment, el resultat final !

    Enhorabona !!! Segur que els nens i nenes han gaudit alhora que han après.

    Una abraçada. Emilia

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs sí, els petits s'ho han passat molt bé amb totes les activitats i però amb les activitats plàstiques van gaudir moltíssim. Gràcies pel teu comentari.
      Una abraçada

      Elimina
  8. Fer és aprendre. Una bonica manera d'acostar la geometria als infants. Una abraçada!

    ResponElimina
  9. Que interessant veure la totalitat del projecte des dels seus origens fins el punt i final! I quin resultat final més bonic us ha quedat. M'encanta!

    ResponElimina
  10. Hola guapa torno a ser jo. Si passes pel bloc t hi espera un regalet.
    Petonets
    Magda

    ResponElimina
  11. Hola Anna! Aquest poblat d'hivern és espectacular i està molt ben treballat, totalment significatiu!
    Si passes pel meu bloc t'hi espera un regal ben bonic per agrair-te totes les propostes que comparteixes!

    http://compartintilusions.blogspot.com.es/2014/02/dos-nous-premis.html

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...