El curs 2011-2012 l'eix tranversal que vam treballar a l'escola va ser "els Jocs Olímpics", l'agost del 2012 es celebraven les Olimpíades a Londres.
Donat el gran nombre d'esports olímpics ens hem centrat en els de pilota i entre tots hem decidit que per triar el nom deixem de banda els esports més coneguts i practicats (basquet i futbol).
(hi ha dues errades: en català TENNIS porta dues N)
Queda clar que aquell curs vam ser "ELS TENNISTES" i al llarg del primer trimestre la majoria de les activitats estaven relacionades, amb major o menor grau, amb les Olimpíades i el Tennis.
fes-hi una ullada !!!
AGRAIRÉ QUE SI HO DESCARREGUES DEIXIS UN COMENTARI !!!
DESCOBERTES
SEPARADORS
LA MASCOTA DE LA CLASSE
Com he explicat en entrades anteriors la mascota de la classe la fan les famílies segons el seu gust i criteri. La sorpresa va ser majúscula quan ens la van presentar perquè no era una mascota sinó dues. Era una raqueta que d'una banda era "noia" i de l'altre "noi".
El següent pas era posar nom a "les mascotes" i si triar-ne una era complicat pel nombre de propostes imagineu-vos triar-ne dos. La curiositat va ser que alguns petits van suggerir que havia de ser un nom que fos "de noi i de noia" és a dir que fos masculí i femení i ho van anar provant amb els noms de la classe, malgrat que va costar una mica en van trobar alguns: Daniela-Daniel, Francesc-Francesca, Victor-Victòria, Joana-Joan, Jan-Jana.
Però aquests noms no agradaven massa i vam continuar escoltant i escrivint altres propostes a la pissarra, fins que algú va comentar que podíem "tallar" la paraula raqueta i posar-ne un tros a cada mascota i a tots ens va entusiasmar la idea.
COM ÉS DE LLARGA UNA PISTA DE TENNIS?
A partir de la curiositat dels petits sobre com és de gran una pista de tennis i si hi cabria dins de la classe, decidim comprovar-ho. Després de descobrir, amb la intervenció d'alguns petits, que necessitem un metre per mesurar ens adonem que una pista de tennis no hi cap a la classe. Alguns suggereixen que per poder mesurar la llargada de la pista hem de sortir al passadís (el de la nostre escola és molt llarg !!!) i així podrem marcar al terra la llargada de la pista.
Hem començat mesurant el passadís metre a metre i posant una marca al terra fins arribar als 27'33 cm que és la llargada de la pista. Després hem posat una cinta de cel.lo de color verd des del principi fins al final per poder fer-nos a l'idea de com és de llarga.
ÍNDEX
Iniciem una conversa sobre què en sabem del Tennis i què en volem saber. Anem escrivint a la pissarra totes les propostes que van sorgint i les anem organitzant Després cadascú l'escriu en una tira de paper i elaborem l'índex del projecte.
LOGOTIP
La primera activitat del projecte que hem fet ha sigut el "dibuix inicial", la consigna ha estat dibuixar el que vulguessin sobre el tennis. Després hem penjat a la pissarra tots els dibuixos per triar el que més ens agradava i utilitzar-lo com a logo i posar-lo en tots els fulls. Aquesta activitat els agrada molt i generalment, sobretot a P5, dona peu a diàlegs, elogis, alguna crítica, ... aspectes molt i molt enriquidors per a ells.
CONFEGIR
Les pissarres i lletres magnètiques són un recurs que els encanta i les utilitzem molt sovint.
UNA VISERA
Una activitat conjunta que va fer tota l'escola va ser la desfilada Olímpica. Nosaltres com a representants del Regne Unit ens hem preparat una visera com a complement.
LES MEDALLES
Davant l'interès i curiositat dels petits sobre qui fa les medalles olímpiques hem buscat informació i hem descobert que un temps abans de celebrar les Olimpíades es convoca un concurs de disseny de medalles i que un grup de jutges tria el guanyador.
A través d'Internet hem buscat els diferents dissenys de medalles que hi ha hagut al llarg de la història de les Olimpíades, a partir de totes aquestes descobertes ens proposem convertir-nos en dissenyadors.
Cadascú dibuixa tres dissenys per després triar-ne un. El full té tres cercles dibuixats de 6cm. de diàmetre, després pintem amb llapis l'anvers del dibuix triat per poder-ho marcar a sobre de les medalles.
El pas següent és fer les tres medalles amb argila utilitzant un motlle circular de 6cm de diàmetre. Seguidament resseguim amb llapis el disseny triat damunt de les tres medalles d'argila (s'ha de fer el mateix dia perquè sinó l'argila s'asseca).
Per últim es pinten les medalles de color or, plata i bronze.
Amb totes les medalles hem fet una exposició que ha estat molt visitada.
A la meva escola les tapes de trimestre i pels projectes són maletes, en aquest cas la maleta representa el nom de la classe "Els Tennistes".
Material necessari
Cadascú té un full mida DinA3 amb el dibuix d'una raqueta. Després de donar les consignes a seguir comença l'activitat:
- Prèviament retallar paper de revista força acolorits.
- Començar retallant la silueta de la raqueta.
- Enganxar el paper de revista i retallar el trossets que sobresurtin.
- Per l'inrevés de la raqueta muntar el cordatge i anar enganxant.
- Folrar una peça d'alvèol de fruita amb paper groc, de revistes o de seda. Dibuixar les línies imitant una pilota de tennis.
- Per últim enganxar-xo tot a la maleta (cartolina doblegada per la meitat) i posar les nanses.
BITS Olimpíades
imatges
vocabulari
MANDALES
SUDOKUS OLÍMPICS
Clica les imatges per descarregar
un proyecto completísimo, gracias, Anna. un abrazo.
ResponEliminaGracias Blanca por pasarte por aquí y dejar el comentario. Espero que sea útil para quien se anime a hacer el proyecto en un año olímpico como el 2016.
EliminaTonets
Hola, está supercompleto!! Como puedo descargar algun documento? Nosotros también vamos de tenistas :)
ResponEliminaHola Montse, gracias por pasar por aquí y sobre todo por dejar el comentario. Que bien que también seáis tenistas, a nosotros nos gustó muchísimo hacer este proyecto incluso yo misma descubrí cosas que desconocía totalmente.
EliminaEn cuanto a descargar documentos no debes tener problemas, todos los recursos del bloc están en Box (https://www.box.com/es_ES/front/), Slideshare (http://es.slideshare.net/espanol) y en Picasa. Box i Slideshare son plataformas gratuitas, tan sólo hay que registrarse para tener acceso a todos los recursos de Petit món y de muchos otros bloggeros dispuestos a compartir propuestas, recursos y otros materiales. No dudes en consultarme cualquier otra duda que tengas o si necesitas algo concreto sobre el proyecto.
Un abrazo
Anna
Un proyecto muy chulo y lo tenéis muy completo.
ResponEliminaGracias por compartir.
Un besico.
La verdad es que todos descubrimos y aprendimos cosas que desconocíamos pricipalmente sobre el Tenis, fue un proyecto muy motivador. Gracias por dejar tu comentario.
EliminaTonets
Quin projecte més fantàstic ! Felicitats !!
ResponEliminaLes activitats són d'allò més engrescadores i el/la RAC-QUETA una monada. Quina sort comptar amb la implicació de les famílies !
Una abraçada ben forta. Emilia.
Moltes gràcies Emília per passar per aquí i deixar el comentari. Va ser un projecte molt divertit, la mascota era molt xula i es creaven situacions molt divertides amb el seu nom.
EliminaTonets
El symbaloo lo guardo para mirar despacio.
ResponEliminaGracias y un besico
Gracias por tu visita y por dejar el comentario. Seguro que se pueden encontrar muchos más recursos buscando por la red pero este symbaloo puede ser un buen inicio para empezar el proyecto.
EliminaTonets
Quin treball més xulo! m'ha encantat i amb el vostre permís el compartiré amb els meus companys i companyes d'escola. Bona feina!
ResponEliminaGràcies per passar per aquí i deixar el comentari. Me n'alegro molt que t'hagi agradat el projecte i espero que us sigui d'ajuda.
EliminaUna abraçada
Gràcies per passar per aquí i deixar el comentari. Me n'alegro molt que t'hagi agradat el projecte i espero que us sigui d'ajuda.
EliminaUna abraçada