Per problemes tècnics amb l'ordinador no he pogut publicar cap entrada les darreres setmanes i ja tenia una mica de "mono" jejeje.
Avui us explico com hem descobert el cub i el quadrat a P4.
Sessió 1:
Comencem demanant que cada petit porti un objecte de casa que tingui forma de cub i fent conversa a la rotllana cadascú presenta el seu objecte: què és, perquè serveix, ... comprovem si tenen cares planes, arestes i vèrtexs com tots els prismes.
Sessió 2
Aquesta sessió ens servirà per comprovar si el que hem portat és un cub: totes les cares han de ser iguales, per això resseguim en un full totes les cares del cub.
La reacció dels petits ha estat instantània:
Fem una composició lliure amb les peces estampades ja retallades, després les enganxem.
Per últim expliquem als companys la nostre creació, quins personatges hem fet i què fan.
Les produccions han estat fantàstiques !!!
Avui us explico com hem descobert el cub i el quadrat a P4.
Sessió 1:
Comencem demanant que cada petit porti un objecte de casa que tingui forma de cub i fent conversa a la rotllana cadascú presenta el seu objecte: què és, perquè serveix, ... comprovem si tenen cares planes, arestes i vèrtexs com tots els prismes.
Sessió 2
Aquesta sessió ens servirà per comprovar si el que hem portat és un cub: totes les cares han de ser iguales, per això resseguim en un full totes les cares del cub.
La reacció dels petits ha estat instantània:
- ELS CUBS TENEN QUADRATS !!!
Sessió 3
Iniciem un altre sessió de manipulació i experimentació amb els cubs que hem portat i d'altres que trien d'entre diferents cossos geomètrics.
Sessió 4
Col·loquem al mig de la rotllana diferents cossos geomètrics, triarem només aquells que siguin prismes i estamparem les cares per comprovar si tenen diferents formes. Hem descobert que alguns cossos geomètrics tenen TRIANGLES !!!
Sessió 5
Comprovem el comportament dels cossos geomètric amb les rampes: quins rodolen, quins no rodolen, perquè, ... i el cub rodola?
HEM DESCOBERT QUE HI HA PRISMES QUE A VEGADES RODOLA !!!
Sessió 6
En aquesta sessió presentem en Paul Klee i veurem com utilitza les figures geomètriques en el seus quadres. Farem conversa sobre l'últim quadre "Ballant per por": què hi veieu, què fan els personatges, quins personatges hi ha, ...
Sessió 7-8 i 9
Proposem fer un quadre com en Paul Klee.
Estampem cossos geomètrics de diferents formes i mides.
Pintem amb aquarel·les el full DinA3
Fem una composició lliure amb les peces estampades ja retallades, després les enganxem.
Les peces són el cos dels personatges, amb retolador negre creem els nostres personatges.
Per últim expliquem als companys la nostre creació, quins personatges hem fet i què fan.
Les produccions han estat fantàstiques !!!
"BALLANT PER POR" Paul Klee
Finalment, i com en altres entrades, aprofito per compartir recursos molt interessants sobre com treballar les matemàtiques, espero que us siguin útils.
- Conferència d'Àngel Alsina
- Recursos per treballar les matemàtiques dels 3 als 8 anys
Clica la imatge
- "Geometria, teoria i propostes", per Carme Aymerich
Ya te echábamos de menos, Anna!!!! Me encanta como habeis trabajado el cubo y sobre todo sus grandes producciones artísticas. Les han quedado unos cuadros fantásticos. Un abrazo.
ResponEliminagenial desde todo los puntos de vista, menudas sesiones más divertidas, me encantan. gracias por enseñarnos tantas cosas. un beso.
ResponElimina