Maria Teresa Sogas
A infantil és molt important el temps que
dediquem a la rotllana. Les aportacions dels petits ens permeten observar la
seva evolució i adaptar les nostres propostes segons les seves necessitats. És una
bona eina quotidiana on fer créixer els vincles afectius amb un mateix, els
altres i l’entorn.
El paper del mestre es fonamenta en el
respecte, confiança, sinceritat,
coherència, reconeixement, ... Com a
moderadors ajudem a que hi hagi un clima de tranquil·litat i relaxació on els
petits aprenen a conversar i a escoltar.
A la rotllana podem observar:
·
capacitat
d’escolta.
·
adquisició
d’hàbits posturals.
·
capacitat
d’espera.
·
forma
de comunicar.
·
quina
mà utilitza espontàniament.
·
freqüència
d’intervenció.
·
manté
l’atenció, es dispersa.
·
acceptació
dels límits.
·
necessitat
de cridar l’atenció.
·
busca
el contacte corporal de la mestra.
·
té moltes
coses a dir.
·
té
poques coses a dir.
·
...
Perquè l’activitat a la rotllana es
desenvolupi de forma ordenada i harmonitzada el mestre ha posar en pràctica una
sèrie de destreses com ara reconduir la
dispersió que pot haver en moments puntuals, ajudar a parlar a qui més li
costa, regular la impetuositat en certs moments, oferir afecte, proximitat,
calidesa ... a qui ho necessita, ...
La rotllana és l’espai per excel·lència on tenen lloc la majoria de les converses i per tant és molt important tenir
en compte el paper del mestre.
A la rotllana sempre hi són presents lletres i números,
paraules escrites, propiciant l’ aprenentatge significatiu.
- els noms dels nens
- els dies de la setmana
- el calendari
- les estacions de l’any
- els encarregats
- les dates d’aniversaris
- vocabulari del projecte
- els noms dels racons, espais i objectes de l'aula
- missatges, cartes...
- l’abecedari
- ...
Les activitats que es poden portar a terme a la rotllana són innumerables tot i que reconec que en el meu cas són poc innovadores. Us proposo que expliqueu quin tipus d'activitats feu amb els vostres petits segur que serà una bona manera de compartir i aprendre de les vostres experiències.
un documento muy interesante, gracias, Anna, un besito.
ResponEliminaGracias a ti por el comentario.
EliminaUn beso
Un tema molt interessant!
ResponEliminaPer a mi l'estona de la rotllana era imprescindible; doncs comparteixo amb tu els aspectes que potencia i les activitats convencionals que s'hi fan.
Com que entenc que seure a les cadires es fa llarg i pesat als infants (sóc inquieta), el terra el convertia en una gran pissarra on presentava les diverses activitats i els infants hi participaven: grafismes, nombres, traç, noms, etc.
Després, hi havia l'encarregat/da d'esborrar-ho tot amb l'escombra o fregant (un altre activitat per anar aprenent a ser autònom en la vida quotidiana). Els encantava!!!
Petonets
Carme
És al.lucinant Carme! sé que em repeteixo però no deixes de sorpendrem, transformar la rotllana en una pissarra !!!
EliminaTonets plens de sorpresa
Ana, he fet una entrada sobre com fer una rotllana. En tractar aspectes complementàris faig un enllaç cap aquí.
Eliminahttp://ferdemestres.blogspot.com.es/2014/02/fem-una-rotllana.html
Gràcies per compartir!
Petonets
Carme
Una entrada muy interesante, Ana. Un beso.
ResponEliminaGracias, siempre encuentro una palabras tuyas en todas las entradas que voy presentando.
EliminaUn abrazo